سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسدار رشید اسلام شهید محرمعلی یزدی

این وبلاگ جهت ثبت خاطرات،زندگینامه و عکس های شهید محرمعلی یزدی ایجاد شده است و استفاده از کلیه مطالب آن با ذکر منبع بلامانع میباشد

 

زندگینامه شهید محرمعلی یزدی

شهید محرمعلی یزدی

پاسدار رشید اسلام شهید محرمعلی یزدی در محرم سال 1345 هجری شمسی در یک خانواده کشاورز و مذهبی در روستای یوسف آباد قوام چشم به جهان گشود و علاوه بر کمک به پدر در امر کشاورزی با جدیّت تمام به تحصیل علم می پرداخت و به محض تشکیل بسیج در روستا،جزء اولین کسانی بود که وارد بسیج شد و در سال 1361 در سن 16 سالگی به ندای رهبر و مقتدای خود،امام خمینی (ره) لبیک گفت و عازم جبهه های کردستان گردید که در آن مقطع کانون مبارزه با منافقین و گروهک های کومله و دمکرات بود.

بعد از سه ماه حضور در کردستان،عازم جبه های جنوب شد و در آن دوران که 17 سال بیشتر نداشت به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و لباس مقدس سپاه را برتن کرد.

در عملیات پیروزمندانه والفجر 4 شرکت کرد و بر اثر اصابت تیر به دست و کمر به درجه جانبازی نائل شد و به جهت اخلاص و عزم راسخ،علی رغم تصمیم پزشکان با دستِ در گچِ خود مجدداً عازم جبهه ها گردید.

به عنوان یکی از ارکان گردان مقداد و سپری نمودن مراحل آموزش فرماندهی در لشگر 27 حضرت رسول (ص) رشادت ها از خود نشان داد و ضمن پیکار در جبهه ها به تحصیل خود نیز ادامه می داد.تا اینکه در تاریخ 27 مهر ماه سال 1364 و در سن 19 سالگی با عنوان مسئول تیم شناسایی در خاک عراق بر اثر انفجار مین تله ای در منطقه قلاویزان به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به آرزوی دیرینه اش رسید.

یکی از بارزترین خصوصیات شهید اخلاص و عشق به امام حسین (ع)  و شب زنده داری آن عزیز بود،به نحوی که هیچ گاه نماز شب و زیارت عاشورای آن عزیز سفر کرده ترک نگردید تا اینکه همانند مولایش امام حسین (ع) گلوی مبارکش بر اثر اصابت ترکش بریده شد و به جمع شهدا پیوست.

روحش شاد و راهش پر رهرو باد .  

 




مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin
لوگوی دوستان